FORMY WSPARCIA W RAMACH PROJEKTU:
INDYWIDUALNA DIAGNOZA UMIEJĘTNOŚCI
Wsparcie przewidziane dla 80 osób z doradcą zawodowym (2 godziny zegarowe/UP x 2 spotkania z doradcą/-czynią zawodowym/-ą); zajęcia indywidualne, realizowane bezpośrednio po zakwalifikowaniu Uczestników/-czek Projektu.
Zakres:
1. ETAP I – określenie czy osoba spełnia warunki udziału w projekcie (ocena kwalifikowalności i wstępny wywiad) zrealizowany podczas rekrutacji.
KOLEJNO w terminie 09.2024-05.2025r.
2. ETAP II – określenie u Uczestników/-czek Projektu poziomu posiadanych umiejętności podstawowych w każdym z zakresów tj. rozumienia i tworzenia informacji, rozumowania matematycznego, umiejętności cyfrowych (audyt umiejętności cyfrowych przeprowadzony z wykorzystaniem „Europejskiego narzędzia do oceny poziomu kompetencji cyfrowych”) oraz potrzeb edukacyjnych w zakresie ich poprawy, uwzględniając kompetencje społeczne, czynniki motywujące i ewentualne bariery udziału w projekcie. Diagnoza zostanie przeprowadzona z wykorzystaniem modelu Bilansu Kompetencji. Doradca/-czyni zawodowy/-a będzie – w zależności od potrzeb i możliwości Uczestników/-czek Projektu – posługiwać się różnymi narzędziami diagnostycznymi (np. ustrukturyzowanymi wywiadami, testami do badania predyspozycji, zainteresowań i umiejętności, narzędziami do oceny motywacji).
3. ETAP III – informacja zwrotna i opracowanie raportu indywidualnego dla każdego Uczestnika/-czki Projektu uwzględniającego plan dalszych działań edukacyjnych. Raport zostanie omówiony z Uczestnikiem/-czką
Warunek rozpoczęcia: zakwalifikowanie do projektu.
Warunek zakończenia: obecność 100% w formie wsparcia
INDYWIDUALNY MENTORING
Wsparcie przewidziane dla 80 osób z mentorem/-ką (3 h zegarowe w postaci indywidualnych spotkań z psychologiem); zajęcia indywidualne w celu wsparcia postępów osób uczących się na wszystkich etapach procesu poprawy umiejętności.
Zakres: wsparcie Uczestników/-czek w osiąganiu z założonych celów przez całą ścieżkę wsparcia (pomoc w gromadzeniu, systematyzowaniu dowodów świadczących o osiągnięciu wybranych efektów uczenia się). Motywowanie do realizacji planu rozwoju edukacyjnego, określonego w raporcie z diagnozy (przedstawianie Uczestnikom/-czkom Projektu możliwości wykorzystania zdobytych umiejętności w dalszym życiu prywatnym i zawodowym), pomoc w założeniu i prowadzeniu „Mojego portfolio” lub konta Europass – narzędzia do gromadzenia, porządkowania i udostępniania potwierdzeń posiadanych efektów uczenia się, umożliwiające zaprezentowanie swoich dokonań potencjalnym pracodawcom, rekruterom na dalszej ścieżce zawodowej.
Warunek rozpoczęcia: przystąpienie do warsztatów.
Warunek zakończenia: obecność 100% w formie wsparcia
WSPARCIE EDUKACYJNE: WARSZTAT CYFROWY
Wsparcie przewidziane dla 80 osób (8 grup po śr. 10 osób w postaci 84 godzin/gr. – 14 spotkań x 6 godzin, śr. 1-2 razy w tygodniu),
Zajęcia w dni robocze będą odbywać się w godzinach porannych lub popołudniowych lub w weekendy.
Zakres:
szkolenia ukierunkowane będą na sferę edukacyjną, tj. m.in. zakładanie i obsługa skrzynki e-mailowej, korzystanie ze stron internetowych i mediów społecznościowych (wyszukiwarki internetowe, zakładanie profili, zasady publikowania komentarzy, bezpieczeństwo), korzystanie z serwisów i platform internetowych (zakupy, platformy zakupowe, urząd ePUAP, Profil Zaufany, zdrowie, IKP, finanse, bankowość internetowa), korzystanie z tabletów i smartfonów oraz aplikacji multimedialnych, np. mObywatel. Wsparcie edukacyjne będzie zaplanowane w oparciu o zestawy efektów uczenia się opracowane w ramach projektu ,,Szansa-Nowe możliwości dla dorosłych’’.
Warunek rozpoczęcia: ukończenie zadania 1 (zdiagnozowanie potrzeby podniesienia poziomu kompetencji w obszarze umiejętności cyfrowych).
Warunek zakończenia: min.80% obecności na zajęciach, przystąpienie do procesu walidacji (zadanie 7).
WSPARCIE EDUKACYJNE: WARSZTAT SPOŁECZNY
Wsparcie przewidziane dla 80 osób (8 grup po śr. 10 osób w postaci 21 godzin/gr. – 3 spotkania x 7 godzin, śr. 1 x w tygodniu),
Zajęcia w dni robocze będą odbywać się w godzinach porannych lub popołudniowych lub w weekendy.
Zakres:
rozwijanie umiejętności podstawowych w ramach tematów dot. postaw proekologicznych, np. oszczędzanie energii dzięki używaniu nowoczesnego sprzętu energooszczędnego, oszczędność papieru dzięki korespondencji mailowej, czytaniu ebooków, elektronicznym biletom, oszczędzanie zasobów dzięki planowaniu budżetu. Na zajęciach wykorzystane zostaną tablety, m.in do zapoznania Uczestnika/-czki Projektu z możliwościami wykorzystania technologii do rozwoju kompetencji personalnych i społecznych np. współpraca na odległość, ebooki, wyszukiwanie ofert kreatywnego spędzania wolnego czasu itp.
Warunek rozpoczęcia: ukończenie zadania 1 (zdiagnozowanie potrzeby podniesienia poziomu kompetencji społecznych.
Warunek zakończenia: min.80% obecności na zajęciach, przystąpienie do procesu walidacji z doradcą/-czynią zawodowym/-ą.
WSPARCIE EDUKACYJNE: WARSZTAT FINANSOWY
Wsparcie przewidziane dla 40 osób (4 grup po śr. 10 osób w postaci 21 godzin/gr. – 3 spotkania x 7 godzin, śr. 1 x w tygodniu),
Zajęcia w dni robocze będą odbywać się w godzinach porannych lub popołudniowych lub w weekendy.
Zakres:
obliczanie rat kredytu, prowizji, prowadzenie użytkowych kalkulacji na potrzeby np. remontu. Na zajęciach wykorzystane zostaną tablety m.in do prowadzenia prostych obliczeń w arkuszu kalkulacyjnym, zapoznania z aplikacjami do prowadzenia budżetu domowego.
Warunek rozpoczęcia: ukończenie zadania 1 (zdiagnozowanie potrzeby podniesienia poziomu kompetencji w obszarze rozumowania matematycznego).
Warunek zakończenia: min.80% frekwencji, przystąpienie do procesu walidacji z doradcą/-czynią zawodowym/-ą.
WSPARCIE EDUKACYJNE: WARSZTAT INFORMACYJNY
Wsparcie przewidziane dla 40 osób (4 grup po śr. 10 osób w postaci 21 godzin/gr. – 3 spotkania x 7 godzin, śr. 1 x w tygodniu),
Zajęcia w dni robocze będą odbywać się w godzinach porannych lub popołudniowych lub w weekendy.
Zakres:
tworzenie pism urzędowych oraz wypełnianie formularzy, tworzenie listu motywacyjnego i CV, prowadzenie korespondencji e-mailowej (zasady, etykieta). Na zajęciach wykorzystane zostaną tablety m.in. do stworzenia elektronicznego CV, założenia i obsługi prywatnego maila.
Warunek rozpoczęcia: ukończenie zadania 1 (zdiagnozowanie potrzeby podniesienia poziomu kompetencji w obszarze rozumowania matematycznego),
Warunek zakończenia: min.80% frekwencji, przystąpienie do procesu walidacji z doradcą/-czynią zawodowym/-ą.
WALIDACJA
Wsparcie przewidziane dla 80 osób.( 8 grup po śr. 10 osób spotkania indywidualne z doradcą/-czynią walidacyjnym/-ną – 1 spotkanie x 2 godziny/UP (śr. 1 x w tygodniu), 1 spotkanie x 1 godzina/UP (śr. 1 x w tygodniu),
Zakres:
przeprowadzenie testu kompetencji w oparciu o zestawy efektów uczenia się, powiązane z programami warsztatów w ramach wsparcia edukacyjnego, porównanie uzyskanych wyników oceny z przyjętymi wymaganiami dla danej kompetencji, omówienie wyniku walidacji z Uczestnikiem/-czką Projektu, aby móc określić jakie umiejętności nabył, a jakie chciałby jeszcze wzmocnić i w jaki sposób może to zrobić. Po przejściu procesu walidacji, Uczestnik/-czka Projektu otrzymuje zaświadczenia zawierające wyszczególnione efekty uczenia się odnoszące się do nabytych kompetencji lub, w przypadku spełnienia określonych wymagań instytucji certyfikującej.
Warunek rozpoczęcia: ukończenie zadania 1 (zdiagnozowanie potrzeby podniesienia poziomu kompetencji w obszarze rozumowania matematycznego),
Warunek zakończenia: min.80% frekwencji, przystąpienie do procesu walidacji (zadanie 7).
W każdej formie wsparcia Uczestnicy/-czki Projektu mogą skorzystać ze zwrotów kosztu dojazdu.